onecloud.com.tr

Yeni normalde yeni öğrenme: BT'nin şimdi ihtiyaç duyduğu beceriler


Pandemi, eğitim ve öğretimin önemini beklenmedik şekillerde artırdı ve nasıl öğrendiğimiz sonsuza dek değişti. Yeni beceriler öğrenmek için daha iyi bir zaman hiç olmadı; HPE Eğitim Hizmetleri yardımcı olabilir.

Her şeyin normale dönmesini arzuluyoruz. Sosyal aktiviteler ve eğlence için dışarı çıkmak istiyoruz. Seyahat etmek, daha büyük gruplar halinde arkadaşlar görmek, en sevdiğimiz işlere sık sık gitmek ve su soğutucusunda sohbetlerin tadını çıkarmak istiyoruz. Ancak uzmanlar, önceki normalimizin yakında geri dönmeyeceği konusunda uyarıyorlar. Öngörülebilir bir gelecek için, büyük toplantılar nadir kalacak. Uzaktan çalışma zemin kazanmaya devam edecek. Sıcaklık kontrolleri ve maskeler, boş spor sahaları ve eğlence mekanları, teletıpa artan bir güven ve uluslararası seyahat kısıtlamaları olacak. Kısacası, aileler, işletmeler ve BT için “yeni bir norm” elde edeceğiz. Yaşama ve çalışma şeklimizi değiştirecek yeni bir normal. Dijital dönüşüm hızlandıkça yeni bilgi ve beceriler gerektiren yeni bir normal.

HPE Education Services.pngCOVID-19'dan önce bile, şirket içi yetenek geliştirmek ve eğitimi genişletmek birçok kuruluş için önemli önceliklerdi. Bu kriz ve belirsizlik zamanında, her zamankinden daha önemli olacaklar. Sadece teknolojiyle ilgili becerilere değil, aynı zamanda uzaktan çalışma ve öğrenme, planlama ve yönetme ve yeni bir sanal kültür oluşturma ile ilgili becerilere de odaklanmamız gerekecek. HPE Eğitim Hizmetleri , aşağıda inceleyeceğim tüm bu alanlarda yardımcı olabilir.

Uzaktan nasıl çalışılacağını öğrenmek

Yeni normalde, uzaktan çalışma daha önce gerçekleştirilenden biraz daha kalıcı olabilir; Gartner anketine göre CFO'ların% 74'ü, daha önce sahadaki çalışanları COVID-19 sonrası uzaktan çalışmaya yönlendirmeyi beklediklerini söylüyor ( basın açıklamasına bakın ).

Yakın gelecek için, işgücü için bazı önemli çıkarımlar var. Bunu yapabilen birçok şirket, çalışanlarını uzaktan çalıştırmaya devam edecek - bazıları geçici, bazıları kalıcı. Evden çalışmaya yeni başlayan çalışanlardan, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli yeni beceriler öğrenmeleri istenecektir:

ortak çalışma araçlarını etkili bir şekilde kullanın
izolasyonla savaş ve bağlı kal
evdeki kesintileri dengeleyin ve eldeki görevlere odaklanın
Onaylar, güvenlik ve veri koruması için yeni süreçler yürütün
çevrimiçi kaynakları, desteği ve eğitimi bulup kullanın.
İşbirliği, iletişim ve dinleme becerilerinin bilenmesi gerekecek

Yüz yüze toplantıların ve ortak konumlandırılmış ofislerin yokluğunda, işbirliği, iletişim ve dinleme becerilerinin sanal ortam için bilenmesi gerekecektir. Her zamanki ofis kağıtlı sunum tahtalarımız ve yazı tahtalarımız olmadan toplantı yapmayı, beyin fırtınası yapmayı ve işbirliği yapmayı öğrenmemiz, bunun yerine sanal araçlara geçmemiz gerekecek. Yönetimin ofislerine uğrama veya KOBİ'lerin veya meslektaşların kapılarını çalma fırsatı olmadan, sohbet için zaman planlamak için yeni normlara ihtiyacımız olacak. Ve herkesi bilgilendirmek için iletişimlerimizde daha dikkatli olmamız gerekecek. Video kullansak bile, meslektaşlarımızın gönderebileceği vücut dilini ve ince sinyalleri gözden kaçırmak kolaydır. Video olmadan daha da zor olabilir.

Yönetim ekiplerinin morali korumak, güven aşılamak ve üretkenliği sağlamak için uzaktaki çalışanlara destek sağlaması gerekecektir. Yeni ekip operasyonları hakkında kararlar alınacaktır. Video kamera kullanacak mısınız? Şirket hangi ekipmanları sağlayacak? Okullar açık değilse çalışma saatleri aynı kalacak mı? Çalışanlara bu politika ve süreç değişiklikleri boyunca rehberlik etmenin yanı sıra, yönetim ekiplerinin uzak ortamlarda etkili bir şekilde liderlik etmeyi öğrenmesi gerekecektir. Ekip geri bildirimi istemek ve çalışan katılımını sürdürmek için yeni yollar arayacaklar. Tüm bu değişikliklerde, ekiplerle ve ekipler arasında zamanında iletişim kritik olacaktır.

BT için 5 temel zorluk

BT departmanları kendi başlarına zorluklarla karşılaşacak; işte en acil olanlardan bazıları:

1. Yenilik baskısı kalıcıdır .

Mevcut krize ve yeni gerçeklere yanıt verirken, inovasyon ve çeviklik için artan gereksinimler olacaktır . Örneğin, kısa süre önce BT departmanlarından, neredeyse bir gecede binlerce öğretmen ve öğrenci için% 100 okul içi hizmetlerden% 100 çevrimiçi, evde hizmetlere geçiş yapmalarını isteyen okul bölgelerini ele alalım. Aynı şey, geçmişte hiç duyulmamış olan programlara, uzaktan televizyon yapımlarına ve topluluk performanslarına tapmaları için BT kuruluşlarından da istendi. Değişen güvenlik, bant genişliği ve trafik gereksinimlerini karşılamak ve artık uzaktan çalışan sayısız iş arkadaşını desteklemek için yeni çözümler gerekiyor.

2. Yeni beceriler gerektirecek şekilde çalışma şeklimiz değişecektir.

BT çalışanlarından, işlerini yapma şekillerini değiştirecek hızlı ve uyarlanabilir yeni çözümler üretmeleri istenecektir. BT satış ekipleri, yeni teknolojiyi kullanarak yüz yüze müşteri toplantılarından sanal toplantılara geçiş yapacak. Destek rolleri, yerinde danışma yerine uzaktan hizmetler sağlayacaktır.

3. BT siloları ortadan kalkacak - hazır mısınız?

Şirketler bütçelerini daraltmaya ve zor bir iş ortamında sermayeyi korumaya odaklandıkça, BT projeleri ve personel azalabilir - bu, daha azıyla daha fazlasını yapmayı öğrendikçe iş rollerinin değişeceği anlamına gelir. Personelin geleneksel BT silolarında nasıl çalışılacağını öğrenmesi ve daha geniş sorumluluk alanlarını üstlenmesi gerekecektir. Örneğin, yakın zamanda sunucu yöneticisi olmuş bir personelin artık depolama veya ağ yönetimini de ele alması gerekebilir. Geçmişte Linux veya Microsoft konusunda uzmanlaşmış olabilecek mimarlar ve sistem yöneticilerinin her ikisini de bilmesi gerekecektir. Buna hibrit veya çoklu bulut ortamında çalışmak için gereken bilgileri ekleyin ve hepsi BT için çok daha geniş bir gerekli beceri setine dönüşür.

4 . Yeni teknolojiler gerekli olacak.

Giderek daha önemli hale gelecek bu anahtar teknolojiler:

Yapay Zeka . Yapay zeka, sanal asistanlar ve sohbet robotlarında ilk uygulamalarının çok ötesinde yeni kullanım örnekleri buluyor; endüstri, eğitim ve bilimin tüm yönlerine genişleyecektir.
Blockchain . Bu teknoloji, gereksiz üçüncü şahısları işlemlerden uzaklaştırır ve oldukça güvenli ve değişmez değişim platformları sağlar; Hükümet, tedarik zinciri ve sigorta ve bankacılık başta olmak üzere birçok sektörde veri güvenliği için önemli olacaktır.
5G. Çoklu gigabit bant genişliği çıkışı, uçta gerçek zamanlı verileri etkinleştirir; bu, veri merkezi benzeri yüksek hızlı bağlantı ve uç bilgi işlem analitiğini tedarik zinciri, perakende, spor ve eğlence sektörlerine ve diğerlerine getirecek.
Veri analitiği , işletmelerin büyük miktarda gelen veriyi düzenlemelerine ve yorumlamalarına yardımcı olmaya devam edecek ve bunları yararlı bilgilere dönüştürecek.

5. Mesleki beceriler her şeyden önemlidir.

BT yönetimi için tipik olarak “akılda kalan” olmasa da, teknik olmayan beceriler, çalışanların yeni normalle başa çıkmalarını sağlamak için çok önemli olacaktır, çünkü belirsizlik karşısında hepimiz farklı davranıyoruz ve çalışıyoruz. Bu beceriler arasında cesaret, liderlik, yaratıcı problem çözme ve kriz yönetimi gerçekleştirme becerisi bulunur. İş stratejisi ve iş sürekliliği, istikrarı sağladığımız ve güven oluşturduğumuz için önemli odak noktaları olacaktır. BT personelinin, iç veya dış müşterilerinizin yerine bir mil yürüyebilmeyi gerektiren bir hizmet zihniyeti geliştirmesi gerekecektir.

Nasıl öğrendiğimiz sonsuza kadar değişti

Uzaktan çalışma, uzaktan eğitim ve öğrenme anlamına gelecektir. Telecommuters, yetkinlikleri geliştirmek için sayısız kaynağa ve çeşitli formatlara erişime ihtiyaç duyacak. Yüz yüze, bire bir veya sınıf seansları mevcut olmadığında, şirketler yeni koçluk ve mentorluk yolları ile bilgi edinme ve sunma için yeni teknikler geliştirecek ve sunacaktır. Kendinden yönettiği öğrenme erişimi gerektiren çekiş kazanmaya devam edecek eLearning'deve performans destek sistemleri. Öğrencilerin sanal sınıflara, eğitmen çalışma saatlerine ve uzak laboratuvarlara erişmesi gerekecektir. Çevremizdeki değişimin hızına uyum sağlamak için, meslektaşlardan ve uzmanlardan anlık öğrenme kritik bir kaynak haline gelecektir. Kısacası, öğrenme, yeni gerçeklikte ilerlemek için bireysel yetenek ve kurumsal bilgi geliştirmeye devam etmemizi sağlamak için bir format karışımı gerektirecektir.

Mevcut kriz, yaşama, çalışma ve öğrenme şeklimizde büyük değişiklikleri tetikledi ve bunların çoğu daha köklü bir değişimin temelini oluşturacak. Başarılı deneyimler üzerine inşa etmek önemlidir. Eski alışkanlıkları değiştirmenin ve yenilerini inşa etmenin daha iyi bir zamanı olmamıştı.

Her zaman, her yerde hizmet olarak öğrenme çözümümüz olan HPE Dijital Öğrenici hakkında daha fazla bilgi edinin .


Drew Westra
Hewlett Packard Enterprise

twitter.com/HPE_Pointnext
linkedin.com/showcase/hpe-pointnext-services/
hpe.com/pointnext